Abluka… Peki ya direnenler?
Permalink

Abluka… Peki ya direnenler?

Emin Alper’in ikinci filmi Abluka; başarılı atmosferi, oldukça iyi oyunculukları ve Türkiye sinemasında daha önce karşılaşmadığımız distopya çağrışımı ile geçtiğimiz yılın en dikkat çeken filmlerinden biri oldu. Emin…

Devamını oku →

SONBAHAR’I “ OKUMAK”
Permalink

SONBAHAR’I “ OKUMAK”

Hayat ile sanat arasındaki kadim paradokslardan biri “ Sonbahar” filminin ardından yazılan yazılarda kendini bir diş ağrısı gibi yeniden duyurdu. 19 Aralık ve ölüm orucu günlerinde samimiyet sınavından…

Devamını oku →

SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM’A DİYALEKTİK MATERYALİZMDEN BAKMAK
Permalink

SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM’A DİYALEKTİK MATERYALİZMDEN BAKMAK

Türkiye sinemasının bir dönemine damga vuran Selvi Boylum Al Yazmalım, artık yüzyılımızın en iyi filmi unvanını taşıyor. Film, 77’den buyana 4 kuşak eskitti. Arşınladığı bu yolda yüzyıl sonrasına…

Devamını oku →

SONBAHAR’I “İZLEMEK”
Permalink

SONBAHAR’I “İZLEMEK”

Sonbahar’ı kişisel hikâyelerimizin aynasında izlerken film, birçok anımızın üstündeki tozları silkeledi. Yusuf’un hikâyesi fazlasıyla sade ve politik planda tekdüzeydi çoklarımıza göre. Daha çok izleyiciyle buluşabilmesi için belki de…

Devamını oku →

Darbe, Perde, Dünden Bugüne
Permalink

Darbe, Perde, Dünden Bugüne

"Gezi Direnişi’nden sonra mizah ve mücadele algısı değişti. Dünü iyi tahlil ederken, bugünü iyi analiz ederek, yüzümüzü geleceğe dönmeliyiz. Umutsuzluğa karşı umudu, kaybedilmişliğe karşı mücadeleyi, faşizmin pişkinliğine karşı…

Devamını oku →

‘Türk sineması’nın Kürtlerle imtihanı
Permalink

‘Türk sineması’nın Kürtlerle imtihanı

Davaro, Salako, Koçero, Cemo, Davudo, Kibar Feyzo, Gülo… Ağa, mafya ya da eşkıya, çirkin, yoksul, komik… Her biri Türk sinemasında Kürt kimliğiyle varolan ama bu kim likleriyle hiç anılmayan…

Devamını oku →

100. yılında Ermeni soykırımın sessiz çığlığı: KESİK
Permalink

100. yılında Ermeni soykırımın sessiz çığlığı: KESİK

Fatih Akın'ın daha gösterime girmeden çokça tartışılan filmi "The Cut/Kesik" Türkiye'de gösterime girdi. Film, demirci Nazaret ve ailesinin günlük yaşamı ile açılıyor. Ancak o günlük yaşamın üzerinde 1.…

Devamını oku →